افشارکهن, زهرا, عصاره, علیرضا. (1390). بررسی تأثیر آموزش خلاقیت به معلمان بر خلاقیت دانشآموزان پایهی اول ابتدایی استان خراسان در سال تحصیلی 89-88. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 1(2), 29-55.
زهرا افشارکهن; علیرضا عصاره. "بررسی تأثیر آموزش خلاقیت به معلمان بر خلاقیت دانشآموزان پایهی اول ابتدایی استان خراسان در سال تحصیلی 89-88". ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 1, 2, 1390, 29-55.
افشارکهن, زهرا, عصاره, علیرضا. (1390). 'بررسی تأثیر آموزش خلاقیت به معلمان بر خلاقیت دانشآموزان پایهی اول ابتدایی استان خراسان در سال تحصیلی 89-88', ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 1(2), pp. 29-55.
افشارکهن, زهرا, عصاره, علیرضا. بررسی تأثیر آموزش خلاقیت به معلمان بر خلاقیت دانشآموزان پایهی اول ابتدایی استان خراسان در سال تحصیلی 89-88. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 1390; 1(2): 29-55.
بررسی تأثیر آموزش خلاقیت به معلمان بر خلاقیت دانشآموزان پایهی اول ابتدایی استان خراسان در سال تحصیلی 89-88
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش خلاقیت به معلم بر روی میزان رشد خلاقیت کودکان، انجام شد. روش پژوهش شبه تجربی بود که با استفاده از فرم ب آزمون خلاقیت تصویری تورنس، اجرا گردید.گروه آزمایش شامل شاگردان معلمانی بودند که توسط سازمان سما، در یک دورهی24 ساعته، آموزش خلاقیت دیده بودند و گروه شاهد، شاگردان آن دسته از معلمانی بودند که آموزشی در راستای خلاقیت ندیده بودند.دادههای پژوهش، با بهرهگیری از روش t دو گروهی مستقل، بررسی و مقایسهی میانگینها، تفاوت معناداری را در سطح اطمینان 99 درصد، در کلیهی فرضیههای تحقیق، نشان داد. یعنی با 99 درصد اطمینان میتوان گفت میزان رشد خلاقیت کودکان پایهی اول ابتدایی استان خراسان در سال تحصیلی 89-88 که تحت تعلیم معلمان آموزش خلاقیت دیده بودهاند نسبت به کودکانی که معلمانشان آموزش خلاقیت ندیده بودند، بیشتر است که به لحاظ آماری این تفاوت معنـادار میباشد.
The effect of creativity training to teachers on the creativity of the first primary grade students in Khorasan in the academic year 88-89
نویسندگان [English]
Z. Afsharkhn؛ A. Asareh
چکیده [English]
This study investigated the effects of creativity training to teachers on growth of children's creativity. The method was quasi-experimental that was conducted by form B visual creativity Torrance test. The experimental group consisted of students of teachers who were organized by Sama, a 24-hour period, creativity training, and Control group, were students of those teachers who were not seen any creativity training. Survey data, evaluated by the two independent t groups, and comparison of the mean showed significant difference at 99% confidence level at all research hypotheses. It means by 99% confidence, creativity growth of children in first grade of primary schools in Khorasan province in the academic year 88-89 that trained by teachers who had creativity training is greater than those children that their teachers hadn't any creativity training and this difference is statistically significant.
کلیدواژهها [English]
Creativity, Creative Teacher, First-grade Primary School Student