• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (1397-1398)
دوره دوره 7 (1397-1396)
دوره دوره 6 (1396-1395)
دوره دوره 5 (1395-1394)
دوره دوره 4 (1394-1393)
دوره دوره 3 (1393-1392)
دوره دوره 2 (1392-1391)
دوره دوره 1 (1390-1389)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
زارع مهرجردی, محلا, رضایی, محسن, عربیون, ابوالقاسم, اکبری, سید محمد رضا. (1389). کارآفرینی سازمانی (مدیران نسل سوم)، مفاهیم، راهبرد‌ها و مدل‌‌ها. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 1(1), 75-84.
محلا زارع مهرجردی; محسن رضایی; ابوالقاسم عربیون; سید محمد رضا اکبری. "کارآفرینی سازمانی (مدیران نسل سوم)، مفاهیم، راهبرد‌ها و مدل‌‌ها". ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 1, 1, 1389, 75-84.
زارع مهرجردی, محلا, رضایی, محسن, عربیون, ابوالقاسم, اکبری, سید محمد رضا. (1389). 'کارآفرینی سازمانی (مدیران نسل سوم)، مفاهیم، راهبرد‌ها و مدل‌‌ها', ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 1(1), pp. 75-84.
زارع مهرجردی, محلا, رضایی, محسن, عربیون, ابوالقاسم, اکبری, سید محمد رضا. کارآفرینی سازمانی (مدیران نسل سوم)، مفاهیم، راهبرد‌ها و مدل‌‌ها. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 1389; 1(1): 75-84.

کارآفرینی سازمانی (مدیران نسل سوم)، مفاهیم، راهبرد‌ها و مدل‌‌ها

مقاله 5، دوره 1، شماره 1، زمستان 1389، صفحه 75-84  XML اصل مقاله (273.95 K)
نوع مقاله: علمی - پژوهشی
نویسندگان
محلا زارع مهرجردی؛ محسن رضایی؛ ابوالقاسم عربیون؛ سید محمد رضا اکبری
نویسنده
چکیده
 
با توجه به اهمیت روزافزون کارآفرینی در جامعه و سازمان‌‌ها، توجه به الگو‌‌های کارآفرینی، توسعه و ترویج آن‌ها به خصوص در سازمان‌‌ها بیش از پیش احساس می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن اهمیت و گسترش غیر قابل انکار سازمان‌‌ها در زندگی امروزۀ مردم، توجه به کارآفرینی سازمانی، امری ضروری به نظر می‌رسد. هدف از نگارش این مقاله، ارایۀ تعریفی از کارآفرینی سازمانی، بررسی ابعاد و جنبه‌‌های آن، عوامل مؤثر در گسترش کارآفرینی و چالش‌‌های عمدۀ پیش روی آن است. با توجه به تحقیقات انجام شده، کارآفرینی سازمانی یکی از انواع کارآفرینی است و با توجه به محیط متغیر کنونی تنها راه پایداری سازمان‌ها، استفاده از شیوه‌های نوین یا کارآفرینی در سازمان است. بنابراین، این پژوهش با استفاده از روش مطالعۀ اسنادی و تطبیقی به جمع‌آوری اطلاعات و سپس با استفاده از چهارچوب‌های موجود، به نقد و بررسی این مقوله و در انتها به بررسی موانع اساسی در کارآفرینی و کاربرد آن در دنیای واقعی پرداخته است.
 
 
کلیدواژه‌ها
کارآفرینی؛ سازمان؛ مفاهیم و راهبردها
عنوان مقاله [English]
Organizational Entrepreneurship (Third-Generation Managers): Concepts, Guidelines and Models
نویسندگان [English]
M. Zare Mehrjerdi؛ M. Rezaei؛ A. Arabiun؛ S.M. R. Akbari
چکیده [English]
 
onsidering the importance of entrepreneurship in society and organizations, it is necessary to tend to entrepreneurship logarithm and their extension, especially in organization. Also considering the importance and extension of organizations in people`s life, attention to organizational entrepreneurship seems so necessary. The main goal in this article is to present the explanation of organizational entrepreneurship, defining the dimension and the important factors in extent of this and the challenges of it. Considering the studies that have been done, organizational entrepreneurship is one of the dimensions of entrepreneurship and considering the diverse environment the only way to sustain of organizations is using of innovative ways or entrepreneurship in organizations. So this study practice using the attributive survey way to gather the information and then with existing frameworks tries to analyze the organizational entrepreneurship and at last identifying the challenges of it in the real world.
 
کلیدواژه‌ها [English]
entrepreneurship, Organization, concepts and strategies
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 786
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 262
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.