امین یزدی، سید امیر. (1377). بررسی رابطه سبک اسنادی با استرس ادراک شده. گزارش نهایی طرح پژوهشی. دانشگاه فردووسی مشهد.
برون، سارا؛ حیدری، علیرضا؛ بختیارپور، سعید و برون، سارا. (1392). تأثیر آموزش حل خلاق مسأله بر مؤلفه های خلاقیت دانش آموزان. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. 2(4)، 55-71.
پورشهباز، عباس؛ مومنی، فرشته و مشتاق بیدختی، نهاله. (1389). اثر بخشی گروه درمانی شناختی رفتاری بر کاهش اشتیاق و بهبود نشا نه های افسردگی و اضطراب در معتادان به مواد افیونی تحت درمان نگهدارنده با متادون. فصلنامه اعتیاد پژوهی سوءمصرف مواد، (11) 4، 83-98.
تابع، بردبار. (1392). فراتحلیل اثر بخشی درمان شناختی - رفتاری در درمان سوءمصرف مواد و سلامت عمومی افراد وابسته به مواد مخذر. روش ها و مدل های روانشناختی. 4(14).1-12.
حائری زاده ،خیریه بیگم؛ و محمدحسین، لیلی. ( 1383 ). تفکر خلاق و حل خلاقانه مسأله.تهران: نی.
حدادی، روح الله ؛ فتحی ناز، حمیدرضا؛ کریمی، مهد؛ اکبری ، سعید و سلطانی نژاد، نفیسه. (1392). مقایسه اثربخشی داروهای ریسپریدون و فلوکستین در ترکیب با گروه درمانی کنترل تکانه، بر بهبود تکانشگری و لغزش معتادان کراک هرویین تحت درمان نگهدارنده با متادون. فصلنامه اعتیاد پژوهی ، (25) 7، 89-102.
زهرا کار،کیانوش ؛ رضازاده،آزاده و احقر، قدسی (1389). بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله بر خودکارآمدی دانش آموزان دختر دبیرستا ن های رشت. مجلهاندیشه هاینوینتربیتی. (5)133-150 (5).
متین نژاد، سیده اعظم؛ موسوی، سید علی محمد و اسفند آباد، حسن شمس (1389). مقایسه شیوه های حل مسأله و سبک های تفکر در افراد مصرف کننده مواد و افراد غیر معتاد. فصلنامه اعتیاد پژوهی. 11-24.
ملازاده، حواد؛ عاشوری، احد (1388). بررسی اثربخشی درمان گروهی شناختی- رفتاری در پیشگیری از عود و بهبود سلامت روانی افراد معتاد.دوماهنامه علمی- پژوهشی دانش و رفتار. 16 (34). 1-12.
وزیریان، محسن. (1384). راهنمای پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد ویژه پزشکان. تهران:سلمان.
یعقوبی، نور ا...، نصراصفهانی، مهدی و شاه محمدی، داود (1374). بررسی همه گیرشناسی اختلال های روانی در مناطق شهری و روستایی صومعه سرا گیلان. فصلنامه اندیشه و رفتار. 1( 4 )، 66-55.
Aharonovich, E., Hasin, D. S., Brooks, A. C., Liu, X., Bisaga, A., & Nunes, E. V. (2006). Cognitive deficits predict low treatment retention in cocaine dependent patients. Drug Alcohol Depend, 81(3), 313-322.
Carroll, K.M.& Onken,L.S (2005). Behavioral therapies for drug abuse."The American Journal of Psychiatry,162,1452-1461.
Cheetham, A., Allen, N. B., Yücel, M., & Lubman, D. I. (2010). The role of affective dysregulation in drug addiction. Clinical Psychology Review, 30(6), 621–634.
Davis, L., Uezato, A., Newell, J.M., Frazier, E. (2008). Major depression and comorbid substance use disorders. Curr Opin Psychiatry, 21(1), 14-8.
Durazzo, T. C., Meyerhoff, D. J., Nixon, S. J. (2010). Chronic cigarette smoking: implications for neurocognition and brain neurobiology. International JournalEnvironmental Research Public Health, 7(10), 3760-3791.
Everitt, B. J., Hutcheson, D. M., Ersche, K. D., Pelloux, Y., Dalley, J. W., & Robbins, T. W. (2007). The orbital prefrontal cortex and drug addiction in laboratory animals and humans. Ann N Y Academic Sciociety, 1121(1), 576-597.
Fernandez-Serrano, M. J.,Perales, J. C., Moreno-Lopez, L., Perez-Garcia, M., & Verdejo-Garcia, A. (2012). Neuro psychological profiling of impulsivity and compulsivity in cocaine dependent individuals. Psychopharmacology (Berl), 219(2), 673-683.
Glanze K, Rimer B.(2005). Theory at a glance: A guide for health promotion. 2nded. National cancerinstitute US department of health and human services: National institutes of health publication; 15-23.
Irvin, J.E.,Boers,C.,Dunn,M.E.& Wang ,M. (1999). Efficacy of Relapse Prevention:A Metaanalytic Review.Journal of Counsulting and Clinical Psychology.64(4),563-570.
Li, C. S. R., & Sinha, R. (2008). Inhibitory control and emotional stress regulation: Neuroimaging evidence for frontal-limbic dysfunction in psycho-stimulant addiction. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 32(3), 581-597.
Myrseth, H., Pallesen,S., Molde, H., Johnsen, B. H., Lorvik, I. M. (2009).Personality factors as predictors of pathological gambling. Personality andIndividual Differences, 47, 933–937.
Shalley, C. E. (2007). Team cognition: The importance of team process and composition for the creative problem-solving process. Research in Multi- Level Issues, 7, 289-304.
Stavro, K., Pelletier, J., & Potvin, S. (2013). Widespread and sustained cognitive deficits in alcoholism: a meta-analysis. Addiction Biology, 18(2), 203-213.
Tarter, R.E., Kirisci, L.,Mezzich, A., Cornelius, J.R., Pajer, K., Vanyukov, M., Gardner, W., Blackson, T., & Clark, D. (2003). Neurobehavioral disinhibition in childhood predicts early age at onset of substance use disorder. AmericanJournal of Psychiatry, 160(6), 1078–1085.
Turnbull, M.,Littlei, A., & Allan, M. (2010). Creativity snd collaborative lwarning and teaching strategies in the drsign dis crippling Inducation. Arts Education Policy Review, 111, 52-62.
Verdejo-Garcia, A., Rivas-Perez, C., Vilar-Lopez, R., & Perez-Garcıa, M. (2007).Strategic self-regulation, decision-making and emotion processing in polysubstance abusers in their first year of abstinence. Drug and AlcoholDependence, 86(2-3), 139–146.