امیرپور، برزو. ( 1391). رابطه تفکر انتقادی و ابعاد آن با شادکامی و عزت نفس اجتماعی دانشجویان، فصلنامه راهبردهای آموزشی، 5(3)، 147- 143.
آقامحمدی، جواد و شاهحسینی. (1395). مقایسه تأثیر میزان استفاده از ارتباطات بیواسطه و ارتباطات رسانهای بر میزان تفکر خلاق دانشجویان کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه اراک، فصلنامه علمی- پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 5(4) ، 121-140.
بختیارپور، سعید. (1391). رابطه تفکر انتقادی، راهبردهای فراشناختی و مدیریت زمان با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، یافتههای نو در روانشناسی، 7(22) ، 15- 19.
تقوی لاریجانی، ترانه؛ مردانی حموله، مرجان؛ رضائی، نسرین؛ قدیریان، فتانه و رشیدی، اعظم. (1393). رابطه قاطعیت و تفکر انتقادی در دانشجویان پرستاری، آموزش پرستاری، 3(1)، 32- 40.
خلعتبری، جواد. (1394). تعیین اثربخشی آموزش ابراز وجود بر میزان خلاقیت دانشآموزان پسر دوره ابتدایی، فصلنامه علمی، پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 5(3)، 197-211.
دلاور، علی. (1386). روشهای آماری در روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور.
ربیعی، لیلی؛ اسلامی، احمد علی؛ مسعودی، رضا و سلحشوری، آرش. (1391). ارزیابی اثربخشی برنامه جرأتورزی بر میزان استرس، اضطراب و افسردگی دانشآموزان دبیرستانی، مجله تحقیقات نظام سلامت، 8(5)، 844- 856..
صمدی، یاور. (1390). تأثیر آموزش مهارتهای جرأتورزی تحصیلی در ارتقاء عملکرد تحصیلی، تقویت تفکر انتقادی و کاهش اضطراب امتحان دانشجویان پیامنور در اردبیل، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیامنور اردبیل، دانشکده علوم انسانی، گروه روانشناسی.
قنبریهاشمآبادی، بهرامعلی؛ گراوند، هوشنگ؛ محمدزادهقصر، اعظم و حسینی، سیدعلی اکبر. (1391). بررسی رابطه گرایش به تفکر انتقادی و یادگیری خودراهبر در دانشجویان پرستاری و مامایی مشهد و نقش آن در موفقیت تحصیلی، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7(4) ، 27- 15.
کمری، فردوس. (1391). بررسی اثر آموزش مهارت جرأتورزی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه خوارزمی تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، گروه روانشناسی.
محمودی، ایوب؛ نوروزی، رضاعلی و نجفی، محمد. (1390). ویژگیها و ثمرات تفکر انتقادی از دیدگاه امام علی(ع)، پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت اسلامی، دوره جدید، 19(13)، 93-111.
مهرآرا، مراد. (1390). اثربخشی آموزش گروهی مهارتهای جرأتورزی بر ابراز وجود و عزت نفس دانشآموزان پسر پایه سوم راهنمایی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خرمآباد، گروه آموزشی مشاوره توانبخشی.
مهماننوازان، اشرف. (13390). تأثیر مهارتهای جرأتورزی بر ارتقاء رفتار جرأتورزانه و تفکر انتقادی دانشجویان ساکن خوابگاه دانشگاه الزهراء(س)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیامنور واحد تهران مرکز، دانشکده علوم انسانی، گروه روانشناسی.
هاشمی، شهناز و سادات سدیدپور، سمانه. (1393). بررسی جایگاه تفکر انتقادی در منابع دانشگاهی- مطالعاتی رشته جامعه شناسی، فصلنامه راهبرد اجتماعی فرهنگی، 3(12)، 97-113.
AlperAy, F., Karakaya, A., & Yilmaz, K. (2015). Relations between self- leadership and critical thinking skills. Procedia- social and Behavioral sciences, 207: 29- 41.
Averkieva, L., Chayka, Y., & Glushkov, S. (2015). Web quest as a Tool for Increasing Students Motivation and critical thinking Development. Procedia – social and Behavioral sciences, 206: 137- 140.
Edwards, S. L. (2007). Critical thinking a two-phase framework. Nurse education in practice; 7(5), 303- 314.
Forneris, T., Danish, S. J., & Scott, D. L. (2007). Setting goals, solving problems, and seeking social support: developing adolescents' abilities through a life skills program. Adolescence, 42(165): 103- 114.
Gul, R., Cass uma, S. H., Ahmada, A., Khana, S.H, Saeeda, T., Parpio, Y. (2010). Enhancement of critical thinking in curriculum design and delivery: A randomized controlled trail for educators. Procedia social and Behavioral science, 2(2), 3219-3225.
Jawarneh, M., Iyadat, W., Al-Sudafed, S., &Khasawneh, L. (2008).Developing critical thinking skills of secondary student in tordan utilizing monro and Slater strategy and mcfarland strategy. IJAES, 3(1), No. 84.
Meyers, C. (1986). Teaching students to think critically. California: Bass; 1991.
Oing, Z.H., Jinga, G., Yan, W. (2010). Promoting preserves teachers, critical thinking’s skills by in quiry-based chemical experiment. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 4597-4603.
Popil, I. (2010). Promotion of critical thinking by using case studies as teaching method, Nurse Education Today, 31(2), 204-207.
Ricketts, J. C., Rudd, R. (2004). The relationship between critical thinking dispositions and critical thinking skills of selected youth leaders in the national FFA organization. Journal of Southern Agricultural Education Research; 54(1), 21-33.
Snyder, L., Gueldenzph, S., Mark, J. (2008).Teaching critical thinking and problem solving .skills. The Delta Pi Epsilon Journal, 1(2).31-42.
Sriarunrasmee, J., Suwannatthachote, P., & Dachakupt, P. (2015). Virtual Field Trips with Inquiry learning and Critical thinking process: A Learning Model to enhance student's science learning outcomes. Procedia- social Behavioral Sciences, 197: 1721- 1726.
Wilgis, M., & McConnell, J. (2008). Concept mapping: an educational strategy to improve graduate nurses critical thinking skills during a hospital orientation program. The Journal of Continuing Education in Nursing. 139 (3).