الله کرمی، آزادالله و علی آبادی، خدیجه. (1391). نقش خلاقیت در پیشبینی تفکر انتقادی و شادکامی. مجلهابتکاروخلاقیتدرعلومانسانی.2(2)، 70-49.
ایرجیراد، ارسلان، ملک زاده نصرآبادی، الهه (1396). بررسی تأثیر سرمایه روانشناختی با میانجی گری انگیزه پیشرفت بر خلاقیت دانشجویان. فصلنامةابتکاروخلاقیتدرعلومانسانی. دورة ششم، شمارة چهار، بهار 96، 71-51.
بختیاری فایندری، منصوره؛ دیهیم، جواد و حسین فضائلی گاه. (1395). نقش هوشمند سازی مدارس در پرورش خلاقیت، فصلنامه مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی. (2)2. 53 – 67.
بیدگلی، زهرا اشرف السادات؛ نوروزی داریوش و مقامی، حمید رضا. (1397). تأثیر فناوریهای هوشمندسازی مدارس بر خلاقیت دانشآموزان. . فصلنامةابتکاروخلاقیتدرعلومانسانی، دورة هفتم، شمارة چهار، بهار 97،241-262.
حقیقت، شهربانو (1377). بررسی ویژگیهای تحصیلی دانشآموزان خلاق، مجله تازههای علومشناختی، 6(3)، 1-8.
دائمی، حمیدرضا و مقیمی بارفروش، فاطمه .(1383). هنجاریابی آزمون خلاقیت، مجله تازههای علوم شناختی، 6 (3و4)، 1-8.
رادبخش، ناهید؛ محمدی فر، کیان؛ و ارثی، فرحناز. (1392). اثربخشی بازی و قصه گویی بر افزایش خلاقیت. فصلنامهابتکاروخلاقیتدرعلومانسانی، (4)2، 177-195.
رضایی، سعید و منوچهری، مهشید. (1387). بررسی اعتبار، روایی و هنجاریابی آزمون خلاقیت تورنس در بین دبیران دبیرستانهای تهران، مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 38(3)، 47-68.
عابدی، جمال .( 1372). خلاقیت و شیوهای نو در اندازهگیری آن، مجلهپژوهشهایروانشناختی، 2(1و2)، 46-54.
قدمپور، عزت اله؛ امیریان، لیلا و خدایی، سجاد. (1397). اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر نگرش به خلاقیت و نشاط ذهنی دانشجویان علوم پزشکی. فصلنامةعلمی،پژوهشیابتکاروخلاقیتدرعلومانسانی. 7(4)، بهار 97، 219-240.
فرزاد، ولی اله؛ کدیور، پروین؛ شکری، امید و دانشورپور، زهره. (1386). بررسی تحلیل عاملی تأییدی و همسانی درونی پرسشنامه سبکهای تفکر در دانشجویان، فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی، دانشگاه تبریز، 2(6)، 83-108.
کفایت، محمد.(1373). بررسی ارتباط شیوهها و نگرشهای فرزند پروری، خلاقیت و رابطه متغیر اخیر با هوش، پیشرفت تحصیلی و رفتارهای پیشرفتگرای دانشآموزان سال اول دبیرستانهای اهواز، سازمان آموزش و پرورش استان فارس، طرح مصوب شورای تحقیقات.
گنجی، حمزه. شریفی، حسن پاشا و میرهاشمی، مالک.(1384). اثر بارش مغزی در افزایش خلاقیت دانش آموزان. فصلنامه تعلیم و تربیت. 21(1). 89-112.
Abedi, J. (2002). A latent-Variable modeling approach to assessing reliability and validity of a creativity instrument. Creativity Research Journal, 14 (2), 267-276.
Auzmendi, E., Villa, A., & Abedi, J. (1996). Reliability and validity of a newly-constructed multiple-choice creativity instrument. Creativity Research Journal, 9 (1), 89-95.
Gerhart, B., & Fang, M. (2015). Pay, intrinsic motivation, extrinsic motivation, performance, and creativity in the workplace: Revisiting long-held beliefs. Annu. Rev. Organ. Psychol. Organ. Behav. 2(1), 489-521.
Guilford, J.P. (1956). Structure of intellect. Psychological Bulletin.14. 469-479.
Holt David (2002), Entrepreneurship: New venture Creation, New Dehli: prenticeHall.
Kaufmann, G. (2003). What to measure? A new look at the concept of creativity. Journal of educational research, 47 (3), 235-251.
Kaufmann, G. (2012). Counting the Muses: Development of the Kaufman Domains of Creativity Scale (K-DOCS). Journal of Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 6, (4), 298–308.
O’Neil, H., Abedi, J., & Spielberger, C. (1994). The measurement and teaching of creativity. In H. O’Neil & M. Drillings (Eds.). Motivation: Theory and research, (pp. 245- 263). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Ocon R. (2006). International Conference on Engineering Education; 2006; London. Teaching Creative Thinking to Engineering and Technology Students; University of London; P. 166-188.
Potur AA, Barkul O. (2009). Gender and creative thinking in education: a theoretical and experimental overview. ITU ALZ; 6(2): 44-57.
Proctor, R. M. G. & Burnett, P. S. (2004). Measuring Cognitive and Dispositional Characteristics of Creativity in elementary students. Creativity Research Journal, 16 (4), 421-429.
Runco and Albert. (2006). Theorys of creativity. McGrahill press.
Soh, K. (2017). Fostering student creaivity through teacher behaviors. Thinking Skills and creativity, 23, 58- 66.
Sterenberg, Robert, J (2005). The Psychology of Human Thought, Cambridge university press.
Sternberg, R. J. (1997). Thinking Styles. UK: Cambridge University Press. Sternberg, R. J. and - O, hara, L.A. and lubart, T.J. (1997). Creativity as investment. California management review, 40, 8-21
Torrance, E. P. (1968). Creative Abilities of Elementery School Children, In, Michael W. B.; Teaching Creative Endeavor, Indiana University.
Torrance.E.P. (1962).Guiding creative Talent. Englewoods Cliffs, N.J.Prentice-Hall.
Wojtczuk-Turek, A., & Turek, D. (2015). Innovative behaviour in the workplace: The role of HR flexibility, individual flexibility and psychological capital: the case of Poland. European Journal of Innovation Management, 18(3), 397-419.
Yunlu, D. G., Clapp-Smith, R., & Shaffer, M. (2017). Understanding the Role of Cultural Intelligence in Individual Creativity. Creativity Research Journal, 29(3), 236-243.