آذر، عادل. (1380). بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش داده ها در تحلیل محتوا. فصلنامه علوم انسانی دانشگاه الزهرا (س). 10(1): 1-18.
افشار کهن، زهرا؛ عصاره، علیرضا .(1390). بررسی تأثیر آموزش خلاقیت 1 به معلمان بر خلاقیت دانش آموزان پایه ی اول ابتدایی استان خراسان در سال تحصیلی89-88، فصل نامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، شماره 2، 29-55.
براتی سده، فرید.(1388). اثر بخشی مداخلات روانشناسی مثبتگرا جهت افزایش نشاط، خشنودی از زندگی، معناداری زندگی و کاهش افسردگی: تدوین مدلی برای اقدام، پایاننامه دکتری، دانشگاه علامه طباطبائی.
بهرامی، کاظم.(۱۳۹۶). تحلیل محتوای سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی در زمینه پرورش تفکر خلاق،
اولین همایش ملی علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی و امنیت اجتماعی، تهران، دانشگاه آل طه -معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز،
https://www.civilica.com/Paper-SPES01-SPES01_068.html
تافلر، آلوین (1980). موج سوم، ترجمه شهین دخت خوارزمی. (1378)، تهران: انتشارات علم، چاپ سوم.
دهقانی، مرضیه؛ دیالمه، نیکو و خوش صفت، سکینه.(1397). تبیین شادکامی و شناسایی اهداف برنامه درسی "مدرسه شاد" بر اساس آموزه های اسلامی، دو فصلنامه علمی-ترویجی علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، سال 6(10)، بهار و تابستان 1397، 1-25.
حسنی، محمد. (1385). الگویی برای اشاعه نوآوری در آموزش و پرورش ایران، نوآوریهای آموزشی، سال5، شماره15، 176-151.
حسینی، افضل السادات. (1387). یادگیری خلاق کلاس خلاق، چاپ دوم، تهران: انتشارات مدرسه.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.(1390). دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ( شورای عالی آموزش و پرورش)، از:
طباطبایی، زهرا و قلتاش، عباس. (1394). بررسی میزان انطباق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش با شاخص های خلاقیت، اولین کنفرانس بین المللی علوم انسانی با رویکرد بومی - اسلامی و با تأکید بر پژوهشهای نوین.
1-9، www.civilica.com/Paper-ICH01-ICH01_028.html
فرج اللهی، مهران، موسوی، سید علی محمد، تاجی، پروانه.(1389). شناسایی عوامل مؤثر در پرورش خلاقیت دانش آموزان مقطع راهنمایی از دیدگاه دبیران، مدیران و کارشناسان آموزش اداره منطقه شش آموزش و پرورش استان تهران. تفکر و کودک، دوره 1، شماره2، 100-83.
قاسمی، نظامالدین و قریشیان، مرضیه. (1388). روانشناسی مثبت، رویکرد نوین روانشناسی به طبیعت انسان، تازههایرواندرمانی، 51و52، 98-114.
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. از:
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. (1390). شورای عالی انقلاب فرهنگی، از:
هادیزاده مقدم، اکرم، قلیج لی، بهروز و محبی، پروین. (1391). بررسی رابطه بین تسهیم دانش و نوآوری سازمانهای خدمات مالی: بانک رفاه کارگران، ، فصلنامه مدرس علوم انسانی، سال17، شماره1.
هویدا، رضا، چوپانی، حیدر، خوران، عبدالله و غلامزاده، حجت. (1394). نقش ارتباطات سازمانی اثربخش و اعتماد سازمانی در توسعه و بهبود نوآوری سازمانی مدارس، فصلنامه ابتکاروخلاقیتدرعلومانسانی، دوره5، شماره 2، 146-117.
هاشمی، سیدضیا؛ رضایی، محمد و اکبرپوران، سپیده. (1395). شادی تا از نشاط، شادی در ساختار معنایی حاکم بر نظام آموزشی . فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، دورة نهم، شمارة 3، پاییز 1395، 183-204.
Albertyn. R.M, Kapp. C. A' GroenewaldC. (2012). patterns of a Life Skills program me. Journal of studiese in the education of adults.21 (2).33.
Aspinwall, L. & Staudinger, (2003).U.A Psychology of Human Strength Fundamental Questions and Future Directions for a Positive Psychology. Washington, DC: American Psychological Association.
Can G, Ozdilli K, Erol O, Unsar S, Tulek Z, Savaser S, et al. (2008). Comparison of the health-promoting lifestyles of nursing and non-nursing students in Istanbul, Turkey. Nurs Health Sci; 10(4): 80-273.
Carr, A. (2004). Positive Psychology: The science of happiness and human strengths. New York: Brunner-Routledge.
Compton, W. C. (2005). Introduction to positivepsychology. California, Stanford: CT, Thomson/Wadsworth.
Damasio, A.R. (1994) .Descartes’error: Emotion, reason, and the human brain. New York: Grossett/Putnam.
David, S. A., Boniwell, I., & Ayers, A. C. (2013). The Oxford handbook of happiness.Oxford: Oxford University Press.
Deci, E. L. and Ryan, R. M. (2000). The "what" and "why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4): 227-268.
Detels, R. Holland Walter W. (2015). Mcewex Janes and Omex Gilberts. Oxford Textbook of Public Health 3nded, New York: Oxford University.
Diener, E., & Lucas R. (2002). Explaining differences in societal levels of happiness: Relative standards, need fulfillment, culture, and evaluation theory. Journal of Happiness Studies: An Interdisciplinary Periodical on Subjective Well-Being, 1, 41-78.
Glăveanu, Vlad Petre (2018). Educating which creativity?, Thinking Skills and Creativity, 27, 25–32
Lee RL, Loke AJ. (2005). Health Promoting behaviors and psychosocial well-being of university students in Hong Kong. J Public Health Nursing; 22(3):209-20.
Lee, J., & Graham, A. V. (2001). Students' perception of medical school stress and their evaluation of a wellness elective. Medical Education, 35(7), 652-659.
Luthans, K. W., & Jensen, S. M. (2002). Hope: A New Positive Strength for Human Resource Development. Human Resource Development Review, 1(3), 304-322.
NEL, L. (2011). The Psychofertological Experiences of Master s Degree Stuents in Professional Psychology Programms: An Interpretative Phenomenological Analysis. Thesis in fulfilment of the requirements for the degree. Department Of Psychology Faculty of the Humanities: University of the Free State Bloemfontein. 48- 84.
Ryff, C. D., & Keys, C. L. (1995). The structure of psychological Well- being revisited. Journal of Personality and Social Psychology. 69,719-727.
Ryff, C. D. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology. 57, 1069-1081.
Seligman M. (2002). Authentic happiness: using the new positive psychology to realize your potential for lasting fulfillment. New York: Free Press.
Seligman, Martin EP. (2011). flourish: a visionary new understanding of happiness and well-being. Policy, 27(3), 60-61.
Zawislak, P. A., Gamarra, J. T., Alves, A. C., Barbieux, D., & Reichert, F. M. (2014). The different innovation capabilities of the firm: further remarks upon the Brazilian experience. Journal of Innovation Economics & Management, (1), 129-150.