پیرخائفی، علیرضا؛ و رفیعیان، هاجر. (1391). بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سلامت روانی معلمان با خلاقیت دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان بهشهر. فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 1 (4)، 19-35.
ثابت مقدم، مرتضی؛ و بهرامیان، پریسا. (1395). پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان خلاق را بهتر بشناسید. اصفهان: انتشارات فرهنگ مردم.
تقی زاده، حسین. (1392). بررسی مقایسه ای حمایت اجتماعی دریافت شده، حمایت اجتماعی ادراک شده، خودکارآمدی و سلامت روان دانش آموزان تیزهوش و دانش آموزان با هوش متوسط. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
ساعتچی، محمود؛ و کامکاری، کامبیز. (1395). آزمون های روانشناختی. تهران: انتشارات ویرایش.
فرّخ نیا؛ الناز؛ و سلیمانی، مهران. (1393). نقش ویژگیهای شخصیتی و طرحوارههای ناسازگار اولیه در پیشبینی سلامت روان دانشآموزان (دختر و پسر). مجله مطالعات ناتوانی، 4 (4)، 33-42.
قائدی، یحیی؛ سمیه، دهمرده؛ و پودینه، زهرا. (1394). بررسی رابطه خودکارآمدی و سلامت روان بر خلاقیت دانش آموزان (مطالعه موردی: دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان زاهدان درسال 94ـ 1393). همایش بین المللی روانشناسی و فرهنگ زندگی، استانبول، موسسه سفیران فرهنگی مبین.
عسکری نژاد، اسماعیل. (1394). بررسی رابطه سلامت روان و خلاقیت دانش آموزان مقطع دبیرستان شهرستان ایذه. دومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی، استان خوزستان - شادگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شادگان.
کلانتر قریشی، منیر؛ عین الله زادگان، رقیه؛ و رضایی کارگر، فلور. (1391). بررسی رابطه خلاقیت و سلامت عمومی در نوجوانان. فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2 (3)، 45-59.
طباطبائیان، مریم؛ عباسعلی زاده، ساناز؛ و فیاض، ریما. (1395). تحلیلی بر تأثیر محیط های ساخته شده بر خلاقیت کودک. مجله پژوهشکده هنر، معماری و شهرسازی نظر، 13 (43)، 17-36.
معینی، بابک؛ بابامیری، محمد؛ محمدی، یونس؛ براتی، مجید؛ و رشیدی، سهیلا. (1395). بررسی رابطه بین شادکامی و وضعیت سلامت روان در دانش آموزان دختر دبیرستانی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 14 (8)، 942-951.
منتی، رستم؛ نیازی، محسن؛ منتی، والیه؛ و عزتی، یونس. (1393). رابطه مؤلفه های خلاقیت با سلامت روان در دانش آموزان دبیرستان های استان ایلام. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ۲۲ (۶)، 152-158.
Bruffaerts R., Mortier P., Kiekens, G., Auerbach. R. P., Cuijpers, P., Demyttenaere, K., Green, J. G., Nock, M. K., & Kessler, R. C. (2018). Mental health problems in college freshmen: Prevalence and academic functioning. J Affect Disord, 1 (225), 97-103.
Burns, N., & Grove, S. K. (2010). Understanding nursing research: Building an evidence-based practice. 5th Edition, Elsevier Health Sciences.
Greene, T., Gross, R., Amsel, L., & Hoven, C. W. (2018). The mental health of children and adolescents exposed to 9/11: Lessons learned and still to be learned. World Trade Center Pulmonary Diseases and Multi-Organ System Manifestations, 5, 121- 136.
Organization, W. H. (2011). Río political declaration on social determinants of health. Rio de Janeiro, Brazil 21.
Płóciennik, E. (2018). Children's creativity as a manifestation and predictor of their wisdom. Thinking Skills and Creativity, 28, 14-20.
Rasulzadu, F., & Dachert, L. (2009). Organizational creativity and innovation in relation to psychological well-being and organizational factors. Creativity Research Journal, 21, 191-198.
Runco, M. A. (2015). Creativity: Theories and themes: Research, development and practice. San Diego, CA: Academic Press.
Wyatt, T. J., Oswalt, S. B., & Ochoa, Y. (2017). Mental health and academic performance of first-year college students. International Journal of Higher Education, 6 (3), 178-187.
Zhang, X., Yeung, T. S., Yang, Y., Chandra, R. M., Dana Wang, L., Sukhmani, K., Bal, S. K., & Zhu, Y. (2019). Cross-cultural approaches to mental health challenges among students. The Massachusetts General Hospital Guide to Depression, 10.1007/978-3-319-97241-1_6.