فاطمی،مهناز.(1395). تأثیر آموزش به کمک رایانه بر رشد خلاقیت دانش آموزان دختر سال اول راهنمایی منطقه چهارده تهران در سال تحصیلی 96-95، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
صالحی، مسلم؛ قلتاش، عباس؛ و آزادمهر، اصغر.( 1394 ). تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اثربخشی و خلاقیت دبیران دبیرستان های شهرستان فسا. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، سال اول. شماره دوم. 47-61.
سراجی، فرهاد؛ و عطاران، محمد. (1390). یادگیری الکترونیکی: مبانی، طراحی، اجرا و ارزشیابی.همدان: دانشگاه بوعلی سینا.
ابراهیمی، زهرا.(1390). مقایسهی تأثیر رسانههای تعاملی (CD) و غیر تعاملی (فیلم) بر سرعت و دقت و پایداری یادگیری ریاضی دانشآموزان دختر اول راهنمایی منطقه 17 تهران، پایان نامه چاپ نشده، دانشگاه علامه طباطبایی.
رضوی، عباس.(1386). مباحث نوین در فناوری آموزشی، اهواز: دانشگاه شهید چمران.
شاه جعفری، فاطمه.(1385). روش طراحی چندرسانههای آموزشی برای ایجاد انگیزه در فراگیران، نشریه رشد تکنولوژی آموزشی، شماره 166.
مشایخ، فریده. (1381). دیدگاه های نو در برنامهریزی آموزشی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها.
کرمی، زهره.(1382). بررسی تأثیر ساخت چندرسانهای توسط دانشآموزان در میزان یادگیری آنها در درس علوم پنجم مدارس دخترانه منطقه 16 تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده. دانشگاه تربیت معلم.
هارلان، وین، ترجمه ی سعیدی، شاهده. (1383). نگرشی نو بر آموزش علوم تجربی، تهران: انتشارت مدرسه.
صفاریان،سعید،فلاح(1389)مقایسه تأثیرآموزش به کمک نرم افزارهای آموزشی وروش تدریس سنتی بر یادگیری درس ریاضی.فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی،21-36.
حسینی، فرهاد (1382). بررسی موانع و مشکلات دبیران علوم مقطع راهنمایی شهر تهران در استفاده از آزمایشگاه علوم.
رفعتی، مهتاب(1389). شناخت و مقایسه میزان یادگیری درس شیمی دانش آموزان پایه دوم دوره متوسطه شهر ایلام از انجام فعالیت های آزمایشگاهای در سه محیط آزمایشگاه واقعی، فیلم انجام آزمایش و آزمایشگاه مجازی،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه.
نخعی ، فاطمه؛ و یوسفی، فاطمه. (1396). تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر خلاقیت کارآفرینی. فصلنامه راهبردهای آموزش، جلد 4. شماره 2 ،53.
Redecker, C. (2016). Review of Learning 2.0 Practices: JRC-IPTS. Last retrieved May 2016 from: http://ftp.jrc.es/EURdoc/JRC49108.pdf.
Torrance, (2014). Torrance test of creative thinking. Figural test booklet b. Retrived 2014, from http://ststesting.com/2014giftttct.html
Pedro, F. (2014). The new Millennium Learners: Challenging our Views on ICT and Learning. OECD-CERI
Craft, A. (2014). Creativity in schools: tensions and dilemmas. London: Routledge.
Guildford JP.(2012). Creativity research: A quarter century of progress. In Taylor IA, Getzels JW, editors, Perspectives in Creativity. New York: Aldine Publishing Company, 2012.
Wang, Yu; Liu, Jianbo. (2011). Development and Construction of the Multimedia Web-based Courses Based on ASP. International Education Studies, Vol. 4, No. 3; August 2011.
Giller S Barker P. (2006).An evolving methodology for managing multimedia courseware production. Innovations in Education and Teaching Learning nternational; 43(3), 303OECD-CERI
http://www. oecd.org/dataoecd/1/1/ 38358359.pdf
Mayer, R.E. (2003), Multimedia Learning, Cambridge University Press. Paivio, A, (1986), Mental Representations: a Dual Conding approach Oxford, England: Oxford University Press.
Mayer, R. E. And R. Moreno (2003). "Asplit – Attention Effect in Multimedia Learning: evidence for dual processing systems in working memory", Journal of Educatianal Psychology, 90(2), 312- 320
Sternberg RJ. The nature of creativity. Creativity Research Journal; 2006, 18(1), 87-98.
Isaksen SG, editor. (1987). Frontiers of Creativity Research. New York: Bearly Limited.
Rouet J-F. Designing multimedia systems for learning: Some lessons and further issues. In Rouet J-F, Levonen J, Biardeau A, editors.
Multimedia Learning: Cognitive and Instructional Issues, Armsterdam: Pergamon; 2001, p. 167-172