اوجی نژاد، احمدرضا (1389) .تأثیر بهکارگیری الگوی تدریس بدیعهپردازی بر پرورش خلاقیتدانشآموزان دردرس انشاء، فصلنامه روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، سال اول، شماره 2 ، بهار 1389 ، 28 – 31.
اصغری، عیسی؛ ناستی زایی، ناصر و پورقاز، عبدالوهاب. (1395). رابطه سبکهای مدیریت کلاس با انگیزش پیشرفت و یادگیری خودراهبر دانشجویان تحصیلات تکمیلی. دانشگاه سیستان و بلوچستان. نشریه گام های توسعه در آموزش پزشکی ، سال سیزدهم، شماره 3 (پیاپی 35).
باب السلام، صفورا و شیخ الاسلامی، راضیه (1392). نقش جهتگیری هدف پیشرفت در خلاقیت دانشآموزان دوره راهنمایی شهرستان اصفهان. مجله مطالعات آموزشی و یادگیری، 5 (2)، 1-21.
بابایی امیری، ناهید و عاشوری، جمال. (1393). ارتباط راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی، خودکارآمدی، خلاقیت و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 2 (3)، 93-108.
پارسا، منوچهر (1393). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیت، خودکارآمدی هیجانی وخلاقیت هیجانی با بهزیستی مدرسه در دانش آموزان دوره متوسطه. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید چمران اهواز.
پرپنجی،معصومه. دلاور،علی و فرخی،نورعلی(1398).نقش سلامت روان در رفتارهای خلاقانه دانش آموزان شاهد تهران. فصلنامه علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دورة هشتم، شمارة چهار، بهار، 153-170.
تجرد، افروز؛ فاضل، امین اله و قاسمی، فرشید (1393). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای تفکر خلاق و نقادانه در بهزیستی روان شناختی دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر جهرم. تفکر و کودک، 5 (1)، 21-37.
تعویقی، مینا و کراسکیان، احمد (1390). رابطه مسئولیت پذیری با خلاقیت در دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی شهر کرج. یافتههای نو در روان شناسی، 6 (4)، 80-94..
ثابت مقدم،مرتضی و بهرامیان، پریسا(1395). پرورش خلاقیت .کودکان و نوجوانان خلاق را بهتر بشناسید. اصفهان. انتشارات فرهنگ و مردم.
جهان تیغ، مینا و فتحی، کوروش. (1396). بررسی رابطهبین هوشهیجانیوخلاقیتبابهزیستی دانش آموزان دختر متوسطه اول شهرستان زابل . دومین کنگره بین المللی علوم انسانی، مطالعات فرهنگی.تهران.
جوهری، پروین و حیدری، مصطفی (1394). رابطه خلاقیت، سخت رویی و جهت گیری هدفی با بهزیستی روان شناختی دانش آموزان مقطع متوسطه. دومین همایش ملی روان شناسی و علوم وابسته. تربت جام.
خلعتبری، جواد و سهیلی پور، فاطمه زهرا(1396) بررسی رابطه جو عاطفی خانواده با خلاقیت دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهرستان اصفهان. فصلنامه علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی.دورة هفتم، شمارةدو، پائیر،167-188.
رسولی، اسعد (1393). بررسی رابطه خلاقیت جهتگیری هدف پیشرفت با سبک مدیریت کلاسی معلمان ابتدایی شهرستان پیرانشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه ارومیه.
رسولی و عیسی مراد (1395). اثر بخشی روش تدریس بدیعه پردازی برخلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. فصلنامه علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی.دورة ششم، شمارةیک، تابستان 95، 157-174 .
رستگار، احمد؛ صیف، محمدحسن و مالکی، راحله (1397). بررسی رابطه سبکهای مدیریت کلاس با بهزیستی تحصیلی با نقش واسطهای سرمایههای روانشناختی در بین دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه بوشهر. آموزش در علوم پزشکی، 18 (5)، 25-38.
سلیمان نژاد، اکبر (1393). رابطة سبک رفتار رهبری معلم با خلاقیت دانش آموزان مدارس راهنمایی. مجله تفکر و کودک،پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. 5 (10)، 59-76.
شریفی، علی اکبر؛ داوری، رقیه(1388) مقایسه تأثیر سه روش پرورش خلاقیت در افزایش خلاقیت دانش آموزان پایه دوم راهنمایی. مجلهروانپزشکیوروان شناسیایران،15(1)-57-62.
کفایت، محمد. (1389). بررسی ارتباط شیوه ها و نگر ش های فرزند پروری با خلاقیت دانش آموزان سال اول دبیرستان های اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اهواز.
مشایخ، پریجان و برزیده، ام البنین (1390). بررسی تأثیر سبک رفتار رهبری معلم بر خلاقیت دانش آموزان دبستانی. نوآوری های مدیریت آموزشی، 21، 131-144.
مهرآمیز، سارا . اکبری بورنگ ، محمد و رستمی نژاد، محمد علی(1396). تبیین رفتارهای نوآورانه معلمان براساس باورهای غیرمنطقی و تفکرسیستمی آنان. فصلنامه علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. دورة هفتم، شمارة سه، زمستان ، 195- 216.
وکیلی، عابدین؛ حاجی آقاجانی، سعید؛ رشیدی پور، علی و قربانی، راهب. (1389). بررسی عوامل تاثیر گذار بر ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان: یک مطالعه جامع در دانشگاه علوم پزشکی سمنان. فصلنامه کومش، 12(2)، 93-103.
هژبری، امیر و شفیع زاده، حمید(1396). رابطه سبک مدیریت کلاس مبتنی بر خلاقیت با کیفیت زندگی در مدرسه و اضطراب دانش آموزان.فصلنامه علمی پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. دورة هفتم، شمارة سه، زمستان، 107-132.
Adelman, K. (2008). Resiliency and Creativity. Articles from Rostered Lay Ministers, 21 (6), 96-109.
Ayyash-Abdo, H., & Sánchez-Ruiz, M. (2012). Subjective wellbeing and its relationship with academic achievement and multilinguality among Lebanese university students. International Journal of Psychology, 47(3), 192-202.
Batastini, S. D. (2012). The relationship among student's emotional intelligence, creativity and leadership. Dissertation Abstract International secction A: Humanities and social science, 62.
Bemjo-Toro, L., & Prieto-Ursúa, M. (2006). Teachers' irrational beliefs and their relationship to distress in the profession. Psychology in Spain, 10(1), 88-96.
Bosiok, D. & D. Serbia, D. (2014). ‘Teachers Leadership styles and students creativity’, Online Journal of Applied Knowledge Management, 1 (2), 78-89.
Dalton, m. (1986). The thought of teachers when practicing two models of teaching. Doctoral dissertation, University of Oregon.
Deci, E. L & Ryan, R. M. (2008). Hedonia, eudemonia, and well-being: An introduction. Journal of Happiness Studies, 9, 1-11.
Dinsmore, T. (2012). classroom managemen. Personality and Individual Differences, 47, 906–911.
Djigic G, Stojiljkovic S. (2013). Classroom management styles, classroom climate and school achievement. Procedia Soc Behav Sci; 29(2011); 819-28.
Ellis, A. (1977). The basic clinical theory of rational-emotive therapy. Handbook of rational-emotive therapy, 1(1977), 3-34. doi: 10.1023/A:1023921619370.
Fayender, R. & Bourg, L. (2013). The role of teachers' management style in predicting the responsibility and creativity of Dutch students. Australian Educational and Developmental Psychologist, 24(1), 5-18.
Gupta, Vishal. (2012). Psychological Capital as a Mediator of the Relationship between Leadership and Creative Performance Behaviors: Empirical Evidence from the Indian R&D Sector avalable in:
Hoy, W. K. (2005). The pupil control studies: Historical, theoretical and empirical analysis. J Educational Administration; 39(5): 424-41.
Kaloon, S. B., Gilbert, C & Alon, T. (2015).The prediction of educational well-being and the sense of belonging to the school in single-parent students based on emotional intelligence and creativity. Int J Methods Psychiatri Res, 14, 29-2
Martin, N. & Baldevein, R. (2010). Beliefs Regarding classroom management style. Journal of Research in Rural Education, 15, 2, 1-5.
Newcombe, N. S., Ambady, N., Eccles, J., Gomez, L., Klahr, D., Linn, M., Miller, K., & Mix, K. (2012). Psychology's role in mathematics and science education. American Psychologist, 64 (6), 538-550.
Oriahi, C. (2009). Influence of Motivation on Students’ Academic Performance. The Social Sciences, 4(1), 3-36.
Pervin, L. A., & John, O. P., (1997). Personality (theory and research).
Płóciennik, E. (2018). Children's creativity as a manifestation and predictor of their wisdom. Thinking Skills and Creativity, 28, 14-20.
Runco, M. A. (2015). Creativity: Theories and themes: Research, development and practice. San Diego, CA: Academic Press
Ryff, C. D. (2008). Psychological well-being in adult life. Current Directions in Psychological Science, 4, 99-104.
Ryff, C. D. & Singer, B. (2009). Ironies of the human condition: Well-being and health on the way to mortality. Washington, DC, US: American Psychological Association.
Salimirad, Fatemeh. Srimath, N. L. (2016). The Relationship Between, Psychological Well Being and Occupational Self-Efficacy among Teachers in the City of Mysore, India. Indian Psychology. 3(3): 14-21.
Sigilai, R (2015). ‘A review of issues on the importance of head teacher's management to academic excellence in public primary schools in Kenya. International journal of Advanced Research, 1 (3), 161-175.
Tankein, F. N. & Marlow, J. (2016). The Effectiveness of Creative Thinking Training on Academic Self-Efficacy and Student's Psychological Well-being. Journal of Counseling Psychology, 10 (4), 387-394.