آب روشن، حسن و شیخ الاسلامی، راضیه.(1397). «پیشبینی تاب آوری دانشجویان بر اساس جهتگیری مذهبی»، فصلنامه علمی ـ تخصصی رهیافت فرهنگ دینی. 1(1).279-298.
آب روشن، حسن و شیخ الاسلامی ،راضیه. (1398). نقش واسطهای جهتگیری مذهبی در رابطه با نیاز به شناخت و تاب آوری. فصلنامه روانشناسی و دین.12(3).101-119.
احمدی فقیه، مریم، ضرغام حاجبی، مجید و حسینی، اکرم السادات. (1395). رابطۀ همخوانی/ ناهمخوانی سبک تفکر استاد ـ دانشجو با ابعاد خلاقیت دانشجویان، مجله علمی ـ پژوهشی پژوهشنامه تربیتی، 12(49)، 1-24.
انجمن روانشناسان آمریکا. (2013). راهنمای تشخیصی وآماری اختلالات روانی(ویراست پنجم). ترجمه یحیی سیدمحمدی، ( 1393)، تهران : نشر روان.
امیرخانی، زهرا و حقایق، سید عباس، (1396). اثربخشی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس بر کیفیت خواب، افکار مزاحم و حساسیت اضطرابی بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه، مجله روانشناسی نظامی، 8 (29)، 5-17.
برخوردارپور، زهرا و سرمد، زهره.(1378). الگوهای تفکر، پایه تحصیلی و نوع مدرسه. مجله روانشناسی،1(20)،361-380.
پاپالیا، دایانای، الدز، سالی وندکاس و فلدمن، روت داسکین. (2004). روانشناسی رشد و تحول انسان، ترجمه داود عرب قهستانی و همکاران(1395) تهران: رشد.
ثابت، مهرداد. (1394). هنجاریابی آزمون خلاقیت هیجانی آوریل. فصلنامه علمی ـ پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی،5 (2).77-95.
جان بزرگی، مسعود. (1386). جهتگیری مذهبی و سلامت روان. فصلنامه پژوهش در پزشکی، 31 (4).345-350.
حجتی، حمید. (1393). تجربه زیسته همسران مصدومین دچار استرس پس از سانحه: یک مطالعه پدیدار شناسی هرمنوتیک. پایاننامه دکتری تخصصی پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اهواز.
حسینلو، عاطفه، جمهری، فرهاد و نامور، هومن.(1396). پیشبینی تعالی پس از آسیب بر اساس گشودگی به تجربه و درک از خود با میانجیگری حمایت اجتماعی در جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از حادثه: مدلیابی معادلات ساختاری، دو فصلنامه علمی ـ پژوهشی روان شناسی بالینی و شخصیت، 15(1)،83-91.
حسینی مهر، علی، عظیمزاده پارسی، آرزو و رحمانی، عذرا. (1399)، الگوی ساختاری رابطه جهتگیری مذهبی و نشانههای سلامت روانی با میانجیگری خوشبینی، روانشناسی و دین، 13(1)،95-110.
حیدرزاده، مهدی، رسولی، مریم، محمدی شاه بلاغی، فرحناز، علوی مجد، حمید، میرزایی، حمیدرضا و طهماسبی، مامک.(1395). بررسی ایجاد رشد پس از سانحه ناشی از سرطان در بیماران نجات یافته ازآن، مجله علمی ـ پژوهشی پرستاری ومامایی جامع نگر،25(76)، 33-41.
حیدری، اسفندیار و همکاران. (1389)، رابطه مذهب با اضطراب مرگ و هیجان خواهی، روانشناسی،51، ،13(3)، 325 -341.
درخشان، معراج، جوکار، بهرام، شمشیری، بابک و احمدی، صادق.(1398)، بررسی مدل علی شیوههای فرزند پروری، جهتگیری مذهبی و اضطراب مرگ، فصلنامه روانشناسی و دین.12(1).73-86.
دهقانپور فراشاه، مرضیه، ثابت، مهرداد و نیوشا، بهشته. (1400). تبیین رابطه ساختاری بین صفات شخصیت و خلاقیت بر اساس نقش میانجیگر هوش و دانش. نشریه علمی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. 11(1)، 189-212.
رضایی، سعید و منوچهری، مهشید. (1387)، بررسی اعتبار، روایی و هنجاریابی آزمون خلاقیت تورنس در بین دبیران دبیرستانهای تهران، مجله علمی ـ پژوهشی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران،8، 48-67.
سپهریان آذر، فیروزه، غدیری صورمان آبادی، فرهاد، عبد المحمدی، کریم و صمد زاده، فریبا.(1399)، نقش میانجی خلاقیت در رابطه بین اهداف پیشرفت و انگیزه پیشرفت دانشجویان، نشریه علمی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 10(1)، 189-208.
سید محمودی، سید جواد، رحیمی، چنگیز و محمودی، جابر.(1392). ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه رشد پس از سانحه(PTGI)، روشها و مدلهای روانشناختی،3(12)،93-108.
سیف، علی اکبر.(1396). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران: نشر دوران، (کتاب اصلی در سال 1391 منتشر شده است)
شفیع آبادی، عبدالله و ناصری، غلامرضا. (1396). نظریههای مشاوره و روان درمانی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
عسگری، ناصر، حمیدی زاده، علی و عابدی، رضا.(1395). نقش میانجی خلاقیت، نوآوری و سلامت روانی در تأثیر هوش معنوی بر عملکرد فردی کارکنان، فصلنامه مدیریت دولتی(دانش مدیریت)، 8(3)،533-552.
عسگریان، سمیه، اصغری، محمدجواد و حسنزاده، محمدحسن.(1392). تأثیرآموزش مهارتهای مقابله دینی برتاب آوری، انطباق پذیری و مدیریت فشار روانی همسران جانبازان، فصلنامه طب جانباز، 6(21). 60-68.
عیسی زادگان، علی، میکائیلیمنیع، فرزانه، جناآبادی، حسین و قلینژاد، فریده.(1392)، مقایسه سبکهای تفکر و خلاقیت هیجانی در بین دانش آموزان تیزهوش و عادی، فصلنامه افراد استثنایی.3(11). 87-105.
فارسی، زهرا و آزرمی،سمیه.(1394). مروری بر تجارب به ثبت رسیده کارکنان حرفهای مراقبت بهداشتی در طول جنگهای مختلف با تمرکز بر جنگ عراق علیه ایران، مجله علوم مراقبتی نظامی،2(4)،246-253.
فاضل، مرتضی، سلیمی بجستانی، حسین، فرحبخش، کیومرث اسماعیلی، معصومه.(1396). مطالعهای با عنوان «ارائه الگوی رشدپس ازسانحه دربیماران سرطانی: مطالعه گراندتئوری»، فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی 8 ( 29). 105-80.
قدم پور،عزت الله، خلیلی گشنیگانی،زهرا،عالی پور، کبری.(1399). تأثیرآموزش تفکر مبتنی برمثبت نگری برعمل به باورهای دینی و خودکنترلی، مجله علمی پژوهشی روانشناسی و دین،13(1)،49، 57-69 .
محمدی، حانیه و اصغری ابراهیم آباد، محمد جواد.(1399). نقش میانجیگری تفکر خلاق در رابطه تمایز یافتگی خود و خود شکوفایی زوجین مشهد، نشریه علمی فرهنگی تربیتی زنان و خانواده، 14(50)، 107-124.
مصلحی، جواد، رضائیان بیلندی، حسین و رحمتی، امین. (1399). نقش همانندی/تضاد ویژگی شخصیتی درون گرایی/برون گرایی و پایبندی مذهبی زوجین در پیش بینی رضایت زناشویی، فصلنامه روانشناسی و دین، 13(1)،93-110.
مهرابی، حسینعلی، نوروزی، ستار، میرزایی، غلامرضا، کاظمی، حمید.(1393). تبیین رشد پس از ضربه بر اساس شیوههای با مقابله با استرس، سبکهای دلبستگی و کیفیت زندگی در جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از ضربه، مجله پرستار و پزشک در رزم.4(2)،153-161.
نعمتیان، محمود، شاولی کوه شوری، عباس و کیانی، رمضان.(1395). بررسی نقش میانجی خلاقیت بین سبکهای رهبری با بهرهوری در مدیران مدارس مقطع متوسطه دوره اول شهرستان بهبهان. دومین کنفرانس بین المللی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد.
اله یار، منصور.(1399). نقش میانجی خلاقیت در رابطه بین خودکارآمدی شغلی و کارآفرینی کارکنان آموزش و پرورش شهر بیرجند. فصلنامه مدیریت و چشم انداز آموزش، 2(1)،1-18.
هالجین، ریچارد پی و ویتبورن، سوزان کراس.(2013). آسیب شناسی روانی: جلد دوم، ترجمه یحیی سید محمدی، (1397)، تهران: نشر روان.
وولف، دیوید ام.(1997). روانشناسی دین، ترجمه محمددهقانی(1393)، تهران: رشد.
Ajoudani, Fardin, Jafarizadeh, Hossein and Kazamzadeh, Jafar. (2019).Social support and Posttraumatic growth in Iranian burn survivors: The mediating role of spirituality.Burns Journal, 10(13), 1-9.
Assouad, A., and Parboteeah, K. P. (2018). Religion and innovation. A country institutional approach. Journal of Spiritual Religion. 15, 20–37.
Briere, J. N., & Scott, C. (2014). Principles of trauma therapy: A guide to symptoms evaluation, and treatment (DSM-5 update). Sage Publications.
Calhoun, L. G., & Tedeschi, R. G. (2006). The foundations of posttraumatic growth: a expanded framework. In L. G. Calhoun, & R. G. Tedeschi (Eds.). Handbook of posttraumatic growth: Research and practice (pp. 3–23). Mahwah, NJ: awrence Erlbaum Associates.
Dheer, R.J.S., Lenar،towicz, T. (2019). Cognitive flexibility: Impact on entrepreneurial intentions. Journal of Vocational Behavior, 115, 103-10.
Glăveanu, Vlad Petre (2018). Educating which creativity?, Thinking Skills and Creativity, 27, 25–32
Gul, E and Karanci, AN. (2017). What Determines Posttraumatic Stress and Growth Following Various Traumatic Events? A Study in a Turkish Community Sample. Journal of Trauma Stress, 30(1), 54-62.
Harris, K. A., Howell, D. S.and Spurgeon, D. W. (2018). Faith concepts in psychology: Three30-year definitional content analyses. Psychology of Religion and Spirituality, 10(8), 1_29
Hawkins, N.A., Soman, A., Buchanan Lunsford, M., Leadbetter, S., & Rodriguez, J. L. (2017). Use of Medications for Treating Anxiety and Depression in Cancer Survivors in the United States. Journal of Clinical Oncology, 35(1):78-85.
Iftikhar Ahmed Charana, Shen Xina, Wang Zezhuangb, Dewei Yaoa.(2020). Rethinking efficacy: People’s perception of ritual healing and trance religious practices at shrines in Pakistan. Asian Journal of Psychiatry, 52(2020),102020.
Joseph, S., & Linley, P. A. (2008). Psychological assessment of growth following adversity: A review. Trauma, recovery, and growth: Positive psychological perspectives on posttraumatic stress, 18(2) 21-38.
Jocelyn R. Smith Lee, Andrea G. Hunter, Fernanda Priolli, Veronica J. (2020). Thornton “Pray that I live to see another day”: Religious and spiritual coping with vulnerability to violent injury, violent death, and homicide bereavement among young Black men Journal of Applied Developmental Psychology،70،101-180
Keivan, Nafiseh, Daryabeigi, Reza and Alimohammadi, Nasrollah. (2019).Effects of religious and spiritual care on burn patient`s pain intensity and satisfaction with pain control during dressing changes.Burns Journal, 45(7), 1605-1613.
Koeing, H. G. (2007). Religion and remission of depression in medical inpatients, The Journal of nervous and mental disease, v. 165 (5), p. 389-395.
Larner, B.and Blow, A. (2011). A model of meaning-making coping and growth in combat veterans. Review of General Psychology, 15(3), 187-197.
Lee, S. Y., Park, C. L.and Hale, A. E. (2016). Relations of trauma exposure with current Religiousnessand spirituality. Mental Health, Religion & Culture, 19, 493-505
Mattaa, Michael, Grittia, Emanuela Saveria, Lang, Margherita. (2019). Personality assessment of intellectually gifted adults: A dimensional trait Approach Learning and Individual Differences.
Nur Cayirdag.(2017). Creativity Fostering Teaching: Impact of Creative Self-efficacy and Teacher Efficacy EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE، December 2017 .17 (6) .1959–1975
Pargament, Hill, P. C., K. I., Hood, R. W., McCullough, M. E., Swyers, J. P., Larson,D. B., & Zinnbauer, B. J. (2000). Conceptualizing religion and spirituality: Pointsof commonality, points of departure. Journal for the Theory of Social Behaviour, 30, 51–77.
Pargament, K. I., Koenig, H. G., & Perez, L. M. (2000). The many methods of religious coping: Development and initial validation of the RCOPE. Journal of Clinical Psychology, 56, 519_543.
Rubensteinab Harold G.KoenigcdDeborah B. (2021). Marinef Vanshdeep Sharmae fIlan Harpaz RotemabRobert H.Pietrzakabg Religion, spirituality, and risk for incident posttraumatic stress disorder, suicidal ideation, and hazardous drinking in U.S. military veterans: A 7-year, nationally representative, prospective cohort study Journal,295, 1, 1110-1117.
Soh, k. (2017). Fostering Student Creativity throughteacher behaviors. Thinking Skills and Creativity, 23, 58-66.
Smith Lee, Jocelyn R, Hunter, Andrea G, Prilli, Fernanda and Thornton, Veronica.J.(2020).Pray that I live to see another day:Religious and spiritual coping with vulnerability to violent injury ,violent death and homicide bereavement among young Black men.Journal of Applied Development Psychology.70(10).1-11.
Sternberg, R.J. (1997).Thinking Styles.New York: Cambridge University Press.
Tedeschi, R & Calhoun, L. (2011). The Posttraumatic Growth Inventory: Measuring the Positive Legacy of Trauma. Journal of Traumatic Stress. 9(3), 455-471.
Sigala, M., & Chalkiti, K. (2015). Knowledge management, social media and employee creativity. International Journal of Hospitality Management, 45, 44–58
Tedeschi, R., Park, C., & Calhoun, L. (Eds.) (2017). Posttraumatic Growth: Positive Changes in the Aftermath of Crises. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates.
Ter Kuile, H., & Ehring, T. (2014). Predictors of changes in religiosity after trauma: Trauma, religiosity, and posttraumatic stress disorder. Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy, 6, 353_360.
Wilt, J. A., Exline, J. J., Grubbs, J. B., Park, C. L., & Pargament, K. I. (2016). God’s role insuffering: Theodicies, divine struggle, and mental health. Psychology of Religion and Spirituality, 8, 352_362.
Yeung, N. C., & Lu, Q. (2018). Perceived Stress as a Mediator between Social Support and Posttraumatic Growth among Chinese American Breast Cancer Survivors. Cancer Nurs.41 (1), 53-61.
Zhang, L. F. (2006). Does Student – Teacher Thinking Style Match/ Mismatter in Student Achievement? Educational Psychology, 26. 395 – 409.
Zhang, L.F. (2002).Thinking Styles and the Big Five personality Traits. Journal of Educational Psychology, 22(1), 3-17.